Szanowni Państwo,
w imieniu organizatorów Instytutu Psychologii oraz Zakładu Psychologii Edukacyjnej i Wychowawczej Uniwersytetu Zielonogórskiego zapraszamy do udziału IX ogólnopolskiej konferencji naukowej z cyklu
Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnościami w rozważaniach teoretycznych i rozwiązaniach praktycznych - kontynuacje
- Konferencja odbędzie się w 2 grudnia 2023 w godz. 9.00 -16.10.
- Tryb konferencji - zdalny
- Udział w konferencji jest bezpłatny
- Liczba miejsc ograniczona
Osoby zainteresowane udziałem w konferencji proszone są o zarejestrowanie udziału za pomocą formularza:
Formularz rejestracyjny
Program konferencji
Pogram konferencji (PDF)
W trakcie konferencji zaprezentowane zostaną następujące referaty:
- Projekt „Asystent ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - pilotaż" - wybrane wyniki badań naukowych
- Znaczenie kulturowego modelu niepełnosprawności dla teorii i praktyki pedagogiki specjalnej
- Moja szkoła - narracje licealistów z niepełnosprawnościami
- Niepełnosprawność w oku patrzącego. Konstruktywistyczna filozofia niepełnosprawności i antypsychiatria
- Pedagog specjalny w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach – aktualne oczekiwania oraz zadania
- Kształtowanie się tożsamości pedagogicznej studentów w toku edukacji formalnej i nieformalnej
- Nauczyciele RPA wobec problemów uczniów i studentów o specjalnych potrzebach edukacyjnych
- O wykorzystaniu seksualnym dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
- Aleksytymia a podejmowanie zachowań ryzykownych przez chłopców w okresie adolescencji
- Postawy rodzicielskie w retrospektywnej ocenie osób dorosłych a jakość relacji interpersonalnej wobec rodzeństwa
- Niepełnosprawność dzieci i młodzieży w kontekście wielokulturowości i wielojęzyczności
- Szkoła i co dalej..? O dorosłości osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną
- Twórczy uczeń w szkole
- Arteterapia dla dzieci z neuroróżnorodnością
- pracy muzykoterapeutycznej według Modelu Mobilnej Rekreacji Muzycznej Macieja Kieryła
- Kształcenie logopedów w kontekście potrzeb i oczekiwań. Doniesienie z badań
- Factors determining student engagement in learning English as a foreign language (EFL)
- Postawy przyszłych nauczycieli (studentów) edukacji wczesnoszkolnej wobec inkluzji i personalizacji edukacji – komunikat z badań
- Narzędzia ICT w pracy pedagoga specjalnego
- Wspieranie rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną w oparciu o założenia psychologii pozytywnej i teatru terapeutycznego
- Sieć wsparcia procesu inkluzji dzieci i młodzieży z dysfunkcjami słuchu w mieście Gdańsku - Realizacja projektu z perspektywy koordynatorek projektu
- Nauczanie języka niemieckiego uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną
- Ocenianie kształtujące w edukacji uczniów z głębszą niepełnosprawnością intelektualną
- Specjalne potrzeby edukacyjne ucznia z zespołem Renpenninga – wskazania praktyczne
- Terapie ekspresyjne w pracy z dziećmi. Zarys problemu
- Wypalenie zawodowe nauczycieli i uczniów - różnice i podobieństwa, konsekwencje dla procesu kształcenia
- Wybrane koncepcje dobrostanu szkolnego ucznia
- Inkluzja edukacyjna na etapie szkoły podstawowej w odniesieniu do postaw rodziców dzieci z niepełnosprawnościami
- Rodzinne uwarunkowania zaburzeń zachowania i emocji u dzieci i młodzieży
Zapraszamy!