Aktualności

Zaproszenie na konferencję

15.11.2023
Wpis może zawierać nieaktualne dane.

konferencja_3.png

Szanowni Państwo,

w imieniu organizatorów Instytutu Psychologii oraz Zakładu Psychologii Edukacyjnej i Wychowawczej Uniwersytetu Zielonogórskiego zapraszamy do udziału  IX ogólnopolskiej konferencji naukowej z cyklu  

Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnościami w rozważaniach teoretycznych i rozwiązaniach praktycznych - kontynuacje

  

  • Konferencja odbędzie się w 2 grudnia 2023 w godz.  9.00 -16.10
  • Tryb konferencji -  zdalny 
  • Udział w konferencji jest bezpłatny
  • Liczba miejsc ograniczona

Osoby zainteresowane udziałem w konferencji proszone są o zarejestrowanie udziału za pomocą formularza: 

Formularz rejestracyjny

     

Program konferencji 

   program_konferencji_-_2122023_-_str_2.jpg

program_konferencji_-_2122023_-_str_3.jpg

program_konferencji_-_2122023_-_str_4.jpg

Pogram konferencji (PDF)

    

W trakcie konferencji zaprezentowane zostaną następujące referaty:
  • Projekt „Asystent ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - pilotaż" - wybrane wyniki badań naukowych
  • Znaczenie kulturowego modelu niepełnosprawności dla teorii i praktyki pedagogiki specjalnej
  • Moja szkoła - narracje licealistów z niepełnosprawnościami
  • Niepełnosprawność w oku patrzącego. Konstruktywistyczna filozofia niepełnosprawności i antypsychiatria 
  • Pedagog specjalny w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach – aktualne oczekiwania oraz zadania
  • Kształtowanie się tożsamości pedagogicznej studentów w toku edukacji formalnej i nieformalnej
  • Nauczyciele RPA wobec problemów uczniów i studentów o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • O wykorzystaniu seksualnym dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
  • Aleksytymia a podejmowanie zachowań ryzykownych przez chłopców w okresie adolescencji
  • Postawy rodzicielskie w retrospektywnej ocenie osób dorosłych a jakość relacji interpersonalnej wobec rodzeństwa
  • Niepełnosprawność dzieci i młodzieży w kontekście wielokulturowości i wielojęzyczności
  • Szkoła i co dalej..? O dorosłości osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną
  • Twórczy uczeń w szkole
  • Arteterapia dla dzieci z neuroróżnorodnością
  • pracy muzykoterapeutycznej według Modelu Mobilnej Rekreacji Muzycznej Macieja Kieryła
  • Kształcenie logopedów w kontekście potrzeb i oczekiwań. Doniesienie z badań
  • Factors determining student engagement in learning English as a foreign language (EFL)
  • Postawy przyszłych nauczycieli (studentów) edukacji wczesnoszkolnej wobec inkluzji i personalizacji edukacji – komunikat z badań
  • Narzędzia ICT w pracy pedagoga specjalnego
  • Wspieranie rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną w oparciu o założenia psychologii pozytywnej i teatru terapeutycznego
  • Sieć wsparcia procesu inkluzji dzieci i młodzieży z dysfunkcjami słuchu w mieście Gdańsku - Realizacja projektu z perspektywy koordynatorek projektu
  • Nauczanie języka niemieckiego uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną
  • Ocenianie kształtujące w edukacji uczniów z głębszą niepełnosprawnością intelektualną
  • Specjalne potrzeby edukacyjne ucznia z zespołem Renpenninga – wskazania praktyczne
  • Terapie ekspresyjne w pracy z dziećmi. Zarys problemu
  • Wypalenie zawodowe nauczycieli i uczniów - różnice i podobieństwa, konsekwencje dla procesu kształcenia
  • Wybrane koncepcje dobrostanu szkolnego ucznia
  • Inkluzja edukacyjna na etapie szkoły podstawowej w odniesieniu do postaw rodziców dzieci z niepełnosprawnościami
  • Rodzinne uwarunkowania zaburzeń zachowania i emocji u dzieci i młodzieży

   

Zapraszamy!

   

Pliki do pobrania
Program konferencji / PDF413.64KB [ .pdf ]
Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego" POWR.03.05.0-00-00-Z014/18