Kolańska – Stronka Magdalena

magdalena-kolanska.jpg

Zakład Psychologii Rozwoju Człowieka

dr Magdalena Kolańska-Stronka


Pokój: P107 A-16
e-mail: m.kolanska@wpps.uz.zgora.pl

Zdobyte stopnie naukowe:

  • dr (psychologia): Katolicki Uniwersytet Lubelski, 2020,
  • mgr (psychologia): Katolicki Uniwersytet Lubelski, 2013,
  • lic (ekonomia): Katolicki Uniwersytet Lubelski, 2012.

Nagrody:

  • The European Association of Personality Psychology (EAPP) AWARDEES at the ECP19 for postgraduate students and early career researchers,
  • Stypendium rektora Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II dla najlepszych doktorantów (2013-2018),
  • Stypendium rektora Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II dla najlepszych studentów (2009-2013),
  • Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia naukowe (2011/2012).

Staże badawcze:

Erasmus Practice, Université Paris Nanterre, Laboratoire Parisien de Psychologie Sociale (France, 2017)

Zdobyte uprawnienia:

  • psycholog transportu: Uniwersytet SWPS Poznań, 2015,
  • kurs psychoterapii WTTS Poznań,
  • szkolenie terapii EMDR I stopnia.

Prowadzione zajęcia: 

Diagnoza psychologiczna
Psychometria
Psychologia ekonomiczna
Psychologia reklamy i marketingu
Gry menadżerskie
Trening asertywności i prezentacji
Psychologia rozwiązywania konfliktów

Plan zajęć

Publikacje: 

  • Kolańska, M., Gorbaniuk, O., Wilczewski, M. (2020, w druku). From exploratory research to structural models: A multilevel lexical approach to studying the image of marketing objects. East European Review, 4.
  • Niewiedział, D., Kolańska, M., Dąbrowiecki, Z., Jerzemowski, M., Siermontowski, P., Kobos, Z., Olszański, R. (2018), Psychological Aspects of Diving in Selected Theoretical and Research Perspectives. Polish Hyperbaric Research, 1(62), 43-54.
  • Kolańska, M., Kapinos, A. (2018). Komunikacja zdrowia w reklamach prasowych z perspektywy potrzeb i korzyści. Psychologiczne Zeszyty Naukowe, 1, 203-222.
  • Kolańska, M. (2017). Struktura potrzeb i wartości aktywizowanych w reklamach kampanii społecznych w latach 2014-2015, [w] A. Knocińska, P. Frąckowiak (red.) Pomoc- Wsparcie-Ratownictwo, Poznań-Gniezno, s.137-148.
  • Gorbaniuk, O., Kolańska, M., Wilczewski, M., Ivanova, A. (2017). A Lexical Study of Comparisons with Typical Brand Users of Goods. Applied Linguistics, 22(2), 29-44. https://immi.se/intercultural/nr43/gorbaniuk.html
  • Gorbaniuk, O., Kolańska, M. (2016). Self-concept Congruity in the Light of the Theory, Research Methodology and Applied Research: Key Issues and Perspectives. Fundamental and Applied Researches in Practice of Leading Scientific Schools, 4 (16), 20-27.
  • Gorbaniuk, O., Kapinos, A., Chodara, M., Chochoł, P., Kazanowski, K., Kliszcz, T., Mroczek, K., Kot, P., Kolańska M. (2016). Potrzeby, korzyści i cechy konsumentów marek aktywizowane przez reklamy telewizyjne: analiza treści reklam produktów materialnych (Need-appeals, benefit-appeals, and brand-user-trait appeals in television advertising: A content analysis of commercials). Roczniki Psychologiczne // Annals of Psychology, 19 (4), 813-839.
  • Kolańska, M., Kapinos, A., Gorbaniuk, O., Chodara, M., Mulch, P., Kazanowski, K., Kliszcz, T., K. Mroczek (2015). The structure needs vocationally activized through newspaper advertising, [w] S. Kowalski, J.Sztuka, K. Zadros (ed.) The image and space in marketing communications, Czestochowa, s.173-189.
  • Gorbaniuk, O., Maciejewska, A., Kisiel, A., Kolańska, M., Filipowska, J. (2014). Systematization and measurement of Perceived changes in the consumer’s self-image due to the usage of service brands. Management and Business Administration. Central Europe, 23, 1 (125). DOI: 10.7206 / mba.ce.2084-3356.6
  • Gorbaniuk, O., Kolańska, M., Ryżak, D., Sabat, J., Nitkiewicz, H., Lock, D., Kleniewska, J. (2014). Scales to measure changes in self-image due to the purchase of brand products. Marketing i Rynek, 9(21), 23-32
  • Budzińska, A., Gorbaniuk, O., Kolańska, M. (2014). Taxonomy of perceived benefits for the use of the preferred brands of products from the perspective of the objectives pursued by the consumer. Psychologia Ekonomiczna, 5 (1), 40-63

Publikacje – system SKEP

Projekty badawcze i współpraca naukowa: 

2018-2020; Kolańska, M., The role of brands in self-concept building among adolescents. Dyscyplina naukowa: ekonomia behawioralna, konsumpcja i zachowania konsumentów, marketing, NCN, 2017/25/N/HS4/02510.

Badania w ramach: Postrzeganie obiektów marketingowych (grant wewnętrzny KUL, 1/6-1-15-05-01-6753) pod kierownictwem dra. hab. Olega Gorbaniuka (KUL)

Badania w ramach: Konceptualizacja wizerunku marki z perspektywy postrzeganych korzyści dla obrazu siebie konsumenta (NCN, nr rej. 2011/01/B/HS4/05178) pod kierownictwem dra. hab. Olega Gorbaniuka (KUL)

Udział w projekcie naukowym: Wczesna dezaktywizacja zawodowa osób 50+ a otwieranie rynku pracy dla dojrzałych pracowników. Czynniki sprzyjające społecznej inkluzji jako zabezpieczenie przed wykluczeniem społecznym: wywiady indywidualne (pod kierownictwem prof. Ewy Rzechowskiej- KUL)

Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego" POWR.03.05.0-00-00-Z014/18